منظور از جیتگ XBOX360 چیست؟

احتمالا شما دوستان به اخباری در مورد امکان JTAG شدن کنسول بازی Xbox360 شنیده اید. اما این JTAG چیست و قابلیت های آن کدام است.
البته توجه داشته باشید که این پروسه JTAG نام نداشته و RGH نامیده میشود که از لحاظ ساختار کاملا دو مورد متفاوت هستند ، چرا که JTAG بر اثر وجود Exploit در نرم افزار امکان پذیر بوده ولیکن RGH از Exploit سخت افزاری استفاده می نماید . اما در هر دو صورت استفاده از دستگاه و امکاناتی که در اختیار شما دوستان قرار خواهد گرفت یکسان است.

در زیر به چند مورد از قابلیت های دستگاههای Jtag خواهیم پرداخت:

1 – اجرای بازی از روی هارد بدون نیاز به دیسک

 در این صورت میتوانید بازی ها را بر روی هارد نصب نموده و بعد از اجرای نرم افزاری ساده که به صورت یک بازی دمو بر روی دستگاهتان نصب میشود و اجرای آن بدون نیاز به دیسک بازی ، گیم مورد نظر را اجرا نمائید . جالب اینجاست که با استفاده از کدی ساده ، بدون نیاز به خارج شدن از بازی در گیم هائی که با چند دیسک عرضه میشوند بدون اینکه کاری انجام دهید دیسک ها خود به خود تعویض خواهند شد و شما اصلا احساس نخواهید کرد که از دیسک اول به دیسک دوم منتقل شده اید.

2 – اجرای بازی های آرکید بدون نیاز به پرداخت هزینه های گزاف

برای خرید این قبیل از بازی ها از محیط Xbox live مطمئنا تا به حال با حسرت به بازی های آرکید نگاه کرده اید و از اینکه این بازی ها بر روی دیسک عرضه نمیشوند ناراحت شده اید . به عنوان مثال اگر بخواهید بازی Shank را از XBOX live خریداری کنید باید مبلغی در حدود ۱۵۰۰۰ تومان پرداخت نمائید ولیکن در این حالت میتوانید بدون نیاز به چنین مبلغی از بازی مذکور لذت برد.

3 – استفاده از DLC های عرضه شده برای بازی ها بدون نیاز به خرید آنها از محیط لایو

با استفاده ار جیتگ میتوانید از DLC های بازیها به رایگان استفاده کنید.

4 – قابلیت استفاده از Avatar item ها بدون نیاز به خرید آنها از محیط لایو

میتوانید لباس Ghost را بپوشید و یا نقاب Scorpion را به چهره بزنید و یا حیوانی دست آموز را برای خودتان داشته باشید.

5 – قابلیت استفاده از هارد با هر ظرفیتی بر روی کنسول

ظرفیت های هارد دیسک Sign شده بر روی کنسول عبارتند از ۲۰ و ۶۰ و ۱۲۰ و ۲۵۰ و ۳۲۰ گیگا بایت . این ظرفیت ها را فراموش کنید . نظرتان در مورد یک هارد ۱ ترا بایت چیست ؟!

6 – امکان اجرای امولاتور های کنسول های نسل های قبل از جمله نینتندو ۶۴ ، سگا مگادرایو و حتی پلی استیشن ۱

7 – امکان اجرای Mod و اعمال تغییرات بر روی بازی ها

این عامل خود به تنهائی یکی از عواملی است که دستگاه های JTAG را برای عده ای از دوستان تبدیل به یک اسطوره کرده است . امکان خرج کردن بدون ترس از تمام شدن پول و یا EXP ، افزودن ویژگی های خاص به بازی از قبیل تیر و Health نامحدود . ایجاد تغییرات در MAP ها و هر چیز دیگری که بخواهید از جمله ی امکانات این قبیل از دستگاههاست . البته اطلاعات شما در این زمینه تاثیر گذار خواهد بود.

8 – امکان نصب Freestyle dash و بهره گیری از قابلیت های فوق العاده ی آن از جمله اجرای بازی های Xbox قبلی

طبیعتا برخی از قابلیت هائی که بر روی کنسول های JTAG امکان پذیر است در داشبرد فعلی دستگاه تعریف نشده اند . Freestyle dash سیستم عاملی است هماهنگ با قابلیت های کنسول های JTAG . امکان اجرای بازی های XBOX ، طراحی و نصب Theme های جالب و خاص و هر چیز دیگری که بخواهید ، از ویژگی های این سیستم عامل است.

9 – امکان اجرای بازی از روی هارد اکسترنال با هر حجمی

10 – امکان استفاده از دستگاه بدون نیاز به درایو

این امکان بدین معناست که میتوانید دستگاهتان را بدون درایو راه اندازی کرده و از روی هارد اکسترنال و یا با استفاده از FTP و انتقال بازی بر روی هارد داخلی ، از روی هارد اینترنال بازی هایتان را اجرا نمائید . این قابلیت یعنی بی نیازی به نصب آپدیت های جدید فیرم ور و کرک های جدید . چرا که دستگاه شما بر روی هر داشبوردی بدون توجه به نوع سیستم عامل و یا سیستم های امنیتی جدید میتواند هر گیمی را اجرا کند.

11 – اجرای بازی از هر ریجنی بدون توجه به ریجن دستگاه

این ویژگی یکی از فوق العاده ترین ویژگی های دستگاههای JTAG است . استفاده از بازی های ریجن NTSC / J بر روی دستگاه های PAL و یا بالعکس به این معناست که دیگر نیازی ندارید ۳ ماه برای عرضه ی نسخه ی PAL از بازی مورد علاقه منتظر بمانید.

دقت داشته باشید که عملیات جیتگ همیشه دلبخواهی نیست و در برخی مواقع شما مجبور یه جیتگ یا LTU کردن کنسول خود هستید.
XBOX 360 های دارای درایو های 1175 و 1532 لایتون و 0500 و 0502 هیتاچی برای اجرای بازیهای کپی هیچ راهی غیر از جیتگ یا LTU کردن ندارند چرا که هیچ فریموری برای این نوع درایو ها توسط تیم C4eva منتشر نشده است.

LTU چیست؟

بردهای LTU راه حل مناسبی برای رهایی از دیر بالا اومدن کنسول بعد از عملیات جیتگ می باشد.
برای استفاده از بردهای LTU ابتدا باید کنسول جیتگ شود و بعد از بدست آوردن کلیدهای CPU و DVD کنسول دوباره کنسول را به حالت اورجینال برگرداند و سپس با استفاده از CPU Key و DVD Key بدست آمده برد LTU را برای استفاده بر روی کنسول آماده کرد.

 

‫19 دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید این جی تگ باید از کجا رو دستگاه نصب کردلطفا. جواب سوال منو بدین به این شماره
    09337640187

  2. سلام من دستگام داشتم باهاش بازی میکردم یهو تصویر رفت ولی دستگاه روشن بود. .دستگام جی تگ هر کاریش میکنم چراغ سبز چشمک میزنه ثابت نمیشه دستگاه بالا نمیاد مشکلش چیه xbox 360

    1. جی تک دستگاتون ایراد داره … بفرستید درست میکنیم !!
      برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید : 33918599

  3. سلام اگر من دستگاه جی تگ کنم چگونه نیازی به خرید dlcنیست به هر حال باید دانلود بشه یا نه؟ اگر بخواهیم دانلود کنیم از سایتی باید مبلغی بپردازیم.

  4. سلام من قبلا بازی هارو روی هارد بازی میکردم ولی از وقتی که ایکس باکسم رو آپدیت کردم دیگه هر وقت نصب میکنم رازی بالا نمیاد ردون دیسک ولی قبل از آپدیت نصب میکردم میومد ولی بعد از آپدیت نمیاد
    لطفا راهنمایی کنید آیا جیتگ پریده؟
    یا با ررنامه ها درست میشه؟

  5. سلام من ایکس باکسمو جیتگ کردم میخواستم ببینم که ایکس باک جیتگ کپی خور میشه یا نه اگر میشه یا اطلاعاتی دارید به شماره زیر زنگ بزنین ممنون میشم
    ۰۹۲۱۴۳۳۵۹۷۶

  6. سلام
    من چن تا بازی داخل ایکس باکسم نصب کردم و آپدیتشون هم کردم.
    بعد از جی تگ کردن ایکس باکس آیا اتفاقی برای بازی و یا آپدیت هاش میوفته؟
    خیلی ممنون میشم اگه جواب بدید

  7. سلام
    ببخیشد من چند روز پیش ایکس باکسم رو به اینترنت وصلی کردم ابدیتش کردم الان هیچی بالا نمیاره فقط چراغ سبز میشه من شهرستان هستم اگه کمکم کنید درست کنم حق زحمت تون میدم

  8. سلام خسته نباشید، میخاستم xbox 360 super slim بخرم بعد خیلی ها میگن جیتگ نمیشه میخاستم بدونم هیچ راهی نداره که بتونم جیتگش کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا