آموزش اجرای بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ بر روی ایکس‌باکس وان

ایکس‌باکس وان مایکروسافت اکنون می‌تواند تعداد محدودی از بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ را اجرا کند. اما این موضوع به این راحتی نیست که تنها با قرار دادن دیسک قادر به بازی‌ کردن آن‌ها باشید. تنها برخی از بازی‌ها به این روش کار می‌کنند و کنسول ایکس‌باکس وان آن‌ها را به وسیله یک شبیه ساز اجرا می‌نماید.

ایکس‌باکس وان به طور معمول قادر به اجرای بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ نیست و مایکروسافت برای این منظور شبیه‌سازی را طراحی نموده که ایکس‌باکس ۳۶۰ را به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبیه‌سازی می‌کند.

همه بازی‌ها روی این شبیه‌ساز کار نخواهند کرد. در صورتی که شما یکی از بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ سازگار با ایکس‌باکس وان را داشته‌ باشید، می‌توانید آن را درون درایو نوری ایکس‌باکس وان قرار دهید. پس از این کار کنسول شما یک ورژن پورت‌شده را از سرور‌های مایکروسافت دانلود خواهد کرد و این قابلیت را به وجود می‌آورد که در کنار سایر بازی‌های خود به آن دسترسی داشته باشید. اگر یک کپی دیجیتال از بازی‌ها را در دارید، قادر هستید تا مانند سایر بازی‌های ایکس‌باکس وان، آن را از سرورهای مایکروسافت دانلود نمایید.

قبل از اینکه به دنبال خرید یکی از بازی‌های قدیمی ایکس‌باکس ۳۶۰ برای کنسول جدید خود بروید، باید مطمین شوید که سازگاری لازم را داشته باشد. صفحه Backwards Compatibility در وب‌سایت مایکروسافت لیست جامعی از بازی‌های سازگار را ذکر کرده است و نمونه‌هایی را هم که به تازگی به این برنامه اضافه شده‌اند در آن آورده است. همچنین برای این منظور فهرستی از اسامی بازی‌ها نیز تهیه شده‌ است.

آموزش نصب و اجرای بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ روی ایکس‌باکس وان

در صورتی که بازی مورد نظر خود را هنوز تهیه نکرده‌اید، دو روش پیش روی شماست. اول، این امکان وجود دارد که یک کپی فیزیکی از بازی را بخرید. این می‌تواند یک کپی جدید یا کپی استفاده شده از بازی باشد، بنابراین پیشنهاد می‌شود که از سایت‌های فروش بازی‌های دست‌دوم یا فروشگاه‌های محلی اقدام به انجام این کار کنید.

از کپی‌هایی استفاده کنید که به درستی کار می‌کنند چرا که ایکس‌باکس وان عملا آن را از دیسک اجرا نمی‌کند. این کنسول تنها به بررسی دیسک و تایید محتوای آن می‌پردازد. بازی واقعی از سرورهای مایکروسافت دانلود شده و از طریق هارد درایو کنسول شما به اجرا در می‌آید.

پس از اینکه دیسک را تهیه کردید، آن را درون کنسول قرار دهید. ایکس‌باکس وان به شما خواهد گفت که این بازی نیاز به دانلود آپدیت دارد. در واقع پس از تایید این پیام نسخه پورت‌شده بازی به طور کامل دانلود می‌شود.

بعد از اتمام این فرآیند، تنها کافی است این بازی را مانند دیگر بازی‌های خود راه‌اندازی کنید. ایکس‌باکس وان برای تایید اینکه شما صاحب اصلی این بازی هستید به دیسک آن نیاز خواهد داشت، اما در واقع بازی از طریق هارد کنسول اجرا خواهد شد.

 

علاوه براین می‌توانید نسخه دیجیتال بازی‌های ۳۶۰ را از فروشگاه ایکس‌باکس مایکروسافت خریداری کنید. اگر یک کپی دیجیتال از بازی را در اخیتار دارید، به شما اعلام خواهد شد که این بازی در کنار بقیه بازی‌های کنسول برای نصب در دسترس خواهد بود. به قسمت My Games بروید و مسیر Apps > Ready را برای یافتن بازی‌های آماده نصب دنبال کنید.

در صورتی که اکانت Xbox Live Gold را داشته باشید، قادر خواهید بود تا هر ماه بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ را به طور رایگان برای ایکس‌باکس وان دانلود کنید. مایکروسافت وعده داده که تمامی ویژگی‌‌های بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ به وسیله Xbox Live Gold با کنسول ایکس‌باکس وان سازگار خواهند بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا