خرید هارد اکسترنال مناسب برای PS4

پس از افزوده شدن پشتیبانی از هارد خارجی در به روز رسانی ۴٫۵، خرید هارد مخصوص PS4 یکی از مهم ترین دغدغه های دارندگان این کنسول به شمار می رود.

بدین ترتیب گیمرها می توانند با خرید هارد مخصوص PS4، از آن به عنوان فضایی اضافی برای ذخیره اطلاعات و بازی های این کنسول استفاده نموده و مشکل کمبود حجم را کاملا برطرف کنند.

با اتصال مناسب و فرمت کردن هارد درایو خارجی، می توان از هارد خارجی مشابه هارد دیسک داخلی PS4 استفاده کرد.

علاوه بر این امکان انتقال اطلاعات درون هارد درایو داخلی PS4 به هارد خارجی نیز وجود خواهد داشت.

البته امکان تعویض هارد داخلی PS4 نیز برای این کنسول وجود دارد، با این حال در صورتی که مایل به انجام دستکاری در سخت افزار کنسول خود نیستید، افزودن هارد خارجی مناسب ترین راه برای شما خواهد بود.

نکات مهم در خرید هارد مخصوص PS4

۱- هارد درایو شما می بایست با USB 3 سازگار باشد.

هرچند درصد بسیار بالایی از هارد دیسک های فعلی موجود در بازار از USB 3.0 پشتیبانی می کنند، اما با این حال در هنگام خرید هارد مخصوص PS4 حتما پشتیبانی از USB 3.0 را چک کنید.

۲- هارد SSD نخرید.

با وجود اینکه PS4 کاملا از هارد دیسک های حالت جامد (SSD) پشتیبانی می کند، اما تقریبا هیچگونه بهبودی در سرعت و کیفیت اجرای بازی ها مشاهده نخواهد شد.

البته هاردهای SSD سرعت بالا آمدن و زمان بارگذاری بازی ها را کاهش خواهند داد، اما تاثیری روی کیفیت یا نرخ فریم آن ها نخواهند داشت.

به منظور بهره بردن از تنها مزیت هاردهای SSD نسبت به هارد های معمولی یعنی کاهش زمان بارگذاری بازی ها، می توانید از هاردهای SSHD استفاده کنید که قیمتی به مراتب ارزان تر از SSD دارد.

۳- برای ظرفیت های کمتر از ۳ ترابایت از هارد خارجی قابل حمل استفاده کنید.

هرچند مشکلی در پشتیبانی از هارد های دارای آداپتور وجود ندارد، اما در حجم های زیر ۳ ترابایت قابلیت حمل هارد های بدون آداپتور فاکتوری بسیار مهم تلقی می شود.

یکی از نکات مهم دیگر در خصوص هارد های بدون آداپتور، تغذیه کامل آن ها از یو اس بی و عدم نیاز به منبع تغذیه بیرونی است.

۴- برای ظرفیت های بالاتر از ۴ ترابایت، هارد رومیزی خریداری کنید.

البته در صورتی که مشکلی با پرداخت هزینه گزاف خرید یک هارد قابل حمل با ظرفیت ۴ ترابایت ندارید، همچنان خرید هارد قابل حمل را توصیه می کنیم.

اما در غیر این صورت چاره ای جز خرید یک هارد رومیزی نخواهید داشت!

۵- از خرید ملحقات و خدمات هارد درایوها خودداری کنید.

برخی هارد درایوهای اکسترنال دارای امکانات نرم افزاری خاصی هستند که به هیچ عنوان توسط PS4 استفاده نمی شود.

به عنوان مثال تفاوت سری هاردهای Passport و Element کمپانی وسترن دیجیتال تنها در وجود بسته نرم افزاری WDsmartware Pro برای بکاپ گیری اتوماتیک، بکاپ گیری در فضای ابری و رمزگذاری بهتر است.

با توجه به این نکته که هیچ یک از این قابلیت ها در PS4 امکان پذیر نیست، لزومی هم به پرداخت هزینه اضافه بابت آن ها وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا